Despre Creştinii după Evanghelie (3)

by

De ce sunt Creştin după Evanghelie? (3)

5. O doctrină de bază a noastră este cea privitoare la Răpirea Bisericii. Noi credem că Domnul Isus va reveni şi-şi va răpi Biserica la cer înainte de necazul cel mare. Teologic vorbind suntem premilenişti şi dispensaţionalişti. Ne bazăm pe cuvintele Domnului Isus din ultima noapte cu ucenicii: “Să nu vi se tulbure inima. Aveţi credinţă în Dumnezeu şi aveţi credinţă în Mine. În casa Tatălui Meu sunt multe locaşuri. Dacă n-ar fi aşa, v-aş fi spus. Eu Mă duc să vă pregătesc un loc. Şi după ce Mă voi duce şi vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, să fiţi şi voi.” (Ioan 14:1-3) Aceasta este nădejdea noastră şi cu această nadejde în inimile lor au sfârşit şi înaintaşii noştrii. Apostolul Pavel vine şi spune “Dar cetăţenia noastră este în ceruri, de unde şi aşteptăm ca Mântuitor pe Domnul Isus Cristos.”(Filipeni 3:20). Noi credem că Biserica va fi răpită la Cer şi apoi va urma necazul cel mare, închiderea lui Satan şi Mileniul, bătălia de la Armaghedon şi judecata lui Dumnezeu finalizată cu un cer nou şi-n pământ nou pe care va domni neprihănirea. Este nădejdea noastră, este baza teologiei noastre privitoare la vremurile din urmă, la escatologia biblică. Chiar dacă acestă învăţătură este atacată de alte păreri, eu aşa am primit Cuvântul, aşa am crezut şi aşa vreau să rămân. Biserica nu este Israel şi Israel nu este Biserica. Sunt realităţi separate, Israel este poporul ales al lui Dumnezeu şi are parte de binecuvântări pământeşti, iar Biserica este Mireasa Domnului şi are parte de binecuvântările cereşti în Cristos (cf. Efeseni 1:3)

6. Amintesc şi trăirea în simplitate a Evangheliei, creştinii după Evanghelie nu fac caz de ceea ce sunt sau cred ei. Credincioşii sunt oameni serioşi la locurile de muncă, şcoală, societate, depunând o bună mărturie prin viaţa şi ţinuta lor morală.

Aceste câteva rânduri au avut menirea să aducă argumente de ce suntem creştini după Evanghelie şi nu de ce nu suntem altceva. Scopul scrierii de faţă nu are nici o legătură cu alte confesiuni, ci simpla expunere sistematică a unor adevăruri care să ne ajute la păstrarea identităţii noastre.

Apostolul Petru spune să fim totdeauna gata să răspundem oricui ne cere socoteală de nădejdea care este în noi (cf. 1 Petru 3:15). Ştiind aceste lucruri şi fiind animaţi de îndemnul Apostolului Petru, suntem gata să răspundem oricum ne întreabă de ce suntem creştini după Evanghelie!

Domnul să fie cu noi ca să umblăm în adevăr şi credincioşie până la întâlnirea cu Domnul Isus! A Tatălui, a Fiului şi-a Duhului Sfânt să fie toată slava, gloria şi mărirea de acum şi-n veşnicie, Amin!

Bogdan Emanuel Răduţ

 

2 Responses to “Despre Creştinii după Evanghelie (3)”

  1. Emi Z. Says:

    salutare si bine te-am gasit…
    nu bloguiesc de mult… de vreo 2 luni.. dar de atunci tot ma uit pe alte bloguri… banuiesc ca sti cum este…:)

    eu am o problema….. cu ceea ce ai scris tu.. si pe care nu o inteleg la multi… DE CE vi se pare o asa mare problema sa interpretati Biserica cu Noul Israel? Sunt atatea texte care voresc v

  2. Emi Z. Says:

    scuze…
    dar am apasat din greseala pe trimite…
    reiau mesajul aici..
    Sunt atatea texte care voresc vorbesc despre aceasta problema
    veturifica Efeseni 2 – Evrei 8, 9, 10 – Ierusalimul spiritual, Noul Legamant, Muntele Sionului, si altele…
    ceea ce vreau sa spun este ca interpretarea are baze solide ca sa poata fi analizata ca valida… iar chestia cu 7 ani de necaz… nu are baze solide.. sunt interpretari discutabile..
    inchei… dar mai discutam..
    cu bine,

Leave a Reply

