Muzicieni creştini în Germania (5): Nelu Bilba

by

La începutul anilor `90 au apărut în România multe formaţii creştine. Evanghelic (Cluj), Maranata (Timişoara), Emaus (Deva) şi multe altele.

Cred că formaţia Shalom a fost diferită de toate celelalate. Atât repertoriul, format în general din cântări scrise de ei, cât şi originalitatea interpretării i-au făcut să fie iubiţi, îndrăgiţi şi apreciaţi de foarte multă lume.

Mai jos puteţi asculta pe Nelu Bilba, solistul fostei formaţii Shalom, stabilit împreună cu familia în Stuttgart:

11 Responses to “Muzicieni creştini în Germania (5): Nelu Bilba”

  1. Marinel C. Says:

    Daţi-mi voie să-mi dau cu părerea, cred că Nelu Bilba este cel mai bun solist pe care îl are Germania, Domnul să îi dea putere să-L laude în continuare. Am o precizare: grupul Maranata era din Oradea ci nu din Timisoara, iar grupul Emaus care a cîntat la nuntă la tine Virgile eu ştiam că erau din Alba Iulia.

  2. virgilc Says:

    Bine ai venit pe aici, Marinel!

    Desigur ca iti dam voie sa iti dai cu parerea, dar te rugam sa argumentezi: de ce e mai bun Nelu decat altii? Poate convingi mai multa lume….

    Precizarea ta, sunt doua precizari: cu privire la grupul Maranata, eu imi aduca minte ca in primii ani dupa revolutie activau mai multe grupe Maranata. O, nu ma refer la Maranata Ipostesti! Imi aduc aminte ca fratele meu mai mare, Dorin, a fost pe la un studio al unei grupe Maranata, si undeva in memorie ceva imi spune ca era TM. Dar se poate sa fiu gresit!

    Cat priveste grupul Emaus, unii locuiau in Alba, altii in Deva. De aceea este mai greu de precizat de unde era grupul. Se prea poate ca au cantat in biserica din Alba. Important e ca au cantat bine!

    Poate vrei (sau poate altcineva) sa evoci si alte formatii indragite care ne-au incantat in anii aceia?

  3. Marinel C. Says:

    Virgile, personal il cunosc pe liderul grupului Maranata din Oradea ( ARON). Eu nu m-am referit la cei din Ipotesti. AM fost cu baietii(Ovidiu si Virgil) la o nunta la Oradea cu multi ani in urma si la masa am reusit sa-i cunosc.Deci Maranata nu are de-a face cu Timisoara. EI au fost si in Austria.Orium ei acum nu mai canta de multa vreme. A fost un grup pe care l-am apreciat mult. Cantarea ( mi-e dor de o zi) pe care ei au cantato imi place foarte mult. Cat despre Nelu nu-l apreciez ca fiind cel mai bun din motivul ca slujeste la tine in biserica si pentru simplu fapt ca ia dat Dumnezeu o voce care atinge sensibilul si muzica lui te odihneste ci nici un caz nu te obosete. Eu nu pot convinge pe altii si e destul ca m-am convins pe mine… si asta imi este de ajuns. Te rog sa ma anunti daca cumva are scos un volum de muzica nou.TE ROG! Multe salutari sfinte la toata Germania Crestina!

  4. virgilc Says:

    Da, la acest grup ma refer si eu, care cantau si Mi-e dor de-o zi, cu Aron.
    Multumiri pentru precizari. Nu mai schimb locatia in textul postarii, pentru ca cei ce vor citi aceste comentarii sa inteleaga despre ce vorbim 🙂
    Iar despre Nelu ai vorbit foarte frumos: intr-adevar, vocea lui atinge inima!

    Inca nu a scos un volum propriu, stiu doar ca lucreaza de zor la unul…

  5. florin Says:

    Dragilor, au fost trupe bune la acea vreme, trupe care prin mesajul cantarilor au adus o oaza de lumina si speranta pentru sufletele inegrite de pacat. Cred din toata inima mea ca toti au facut o lucrare extraordinara acolo unde au fost sau unde Domnul i-a trimis.
    O mica precizare, liderul si fondatorul grupului Nazaret care mai apoi a devenit Maranata Oradea a fost Beni Dudas.
    Fiti binecuvantati !

  6. incognito Says:

    Din cate stiu Maranata Oradea functioneaza si azi. Dupa plecarea lui Aron Filimon trupa s-a reorganizat si au scos alte 3 volume de cantari, sub aceasta formula au cantat pana in 98`din 98` pana in 2001 intr-o forma noua au scos 3 volume : Iubirea cea Sfanta, M-a atins un inger si inca un volum de colinde.
    B blessed !

  7. Tineret Oradea Says:

    He he. Așa-i! Beni Dudaș a dus mai departe povestea Maranata, pe care tot el a inițiat-o acu foarte mulți ani. Au cântat în aceea formulă cu Gabi Buzguța (care acum e stabilit în America – o voce incredibilă) apoi au continuat cu retragerea lui Dudaș la sunet și o generație foarte tânără. O vreme au slujit și ca Cireșarii.

    Cred că în cele din urmă s-au oprit.

  8. George Says:

    Ma bucur ca am dat de acest fir al discutiei. Eu eram proaspăt întors la Domnul pe la jumatatea anilor 90. Era si grupul Lumina de cantarile carora ma leaga multe amintiri. Unul din membrii trupei care se numea cred Derecichei Florin a murit chiar cu cateva zile înainte de lansarea albumului Esti Lumina. Oare ce se mai ştie de ei? Multe binecuvantari sfinte.

  9. Beniamin Pop Says:

    Wow cat imi place despre ce se vorbeste aici. Imi aduc aminte de toate trupele de mai sus si cred ca mai era prin Oradea inca o trupa cu numele Gloria unde lider era Sivu . Cat despre trupa lumina stiu ca erau doi frati FLorin si Vasile Derecichei care sunt verisori primari cu chitaristul din acea vreme de la Maranata Iosif Derecichei. Iar cel care a murit este Vasile Derecichei. Florin traieste si a chiar inregistrat un album singur.

Leave a Reply

