Eu nu sunt de pe pamant: cum a fost compus cantecul

by

Pastor Nelu Popelea: Multi tineri şi fraţi mai în vârstă mă întreabă dacă e adevărat că eu am compus această cântare. Alţii mă întreabă cum am compus-o. Ba unii fraţi din Moldova m-au şi pus să o cânt. Sper să nu dau idei cuiva prin ceea ce sriu acum, ca să mai fiu pus. Nu mă consider cântăreţ. Ca să înţelegeţi ceva din acest editorial, trebuie să vă scriu pe scurt (că nu ne place să citim mult) istorioara acestei cântări. În anul 1993 m-am întors la Domnul.Trei ani am fost aproape un anonim pentru credincioşii din Biserică. Eram aproape convins că am ceva specific de pot fi aşa de uşor trecut cu vederea, deşi eram prezent la toate activităţile din biserică. Însă nu sufeream deloc din această cauză; eram un credicios „bio”.

N-aveam când să mă gândesc la orgoliu, la mândrie etc. Bucuria de-a fi liber de patimi îmi omorâse ambiţiile, orgoliul. Aveam 21 de ani, eram căsătorit iar  soţia se botezase deja. Bucuria  de-a ajunge acasă ca oamenii normalii (nu pe la 2-3 noaptea ca atunci când mă întorceam acasă din turnătoria numită „bar”), faptul că puteam duce tot salariul deodată acasă, erau lucruri unice pentru mine la acea vârstă.

Cam după doi ani am început să cânt. A fost ceva exploziv, nu mă aşteptam la aşa ceva. Rezultatul a fost nebănuit. Aş vrea şi azi să mai am acelaşi succes ca şi atunci.

Cam 700 de cântări am cântat în acel an, adică toate cântările din harfă. Sigur că nu le ştiam pe toate, dar le-am pus eu melodii la toate, pe care bineînţeles că nu le mai ştiu; erau de unică folosinţă. Cât de valoroasă era harfa de cântări pentru mine. Azi doar surorile o mai iau la biserică şi asta doar ca să le ţină poşeta înfoiată. Altfel poşeta ar fi ca stomacul unui copil subnutrit din Sudan. Ce să mai zic de unii care o văd potrivită ca să o folosească în locul piciorului lipsă de la dulap.

La scurt timp am simţit nevoia de a avea un studio personal deoarece ne binecuvântase Dumnezeu cu primii trei copii (mai târziu cu alţi trei, iar acum încă se mai lipesc şi alţii de familia noastră). Erau plânsete, gălăgie ….eram deranjat şi eu deranjam.

Cu mâinile mele mi-am deschis propriul meu studio. Am luat într-o mână coasa, în alta acordeonul cumpărat din consignaţia şi am plecat în propria-mi holdă de porumb, unde mi-am făcut o poieniţă şi….worship !! Ştiţi ce mă uimeşte acum ? Că nu îmi venea în cap să cer să cânt măcar o cântare la Biserică. În anul 1997 am avut prima agendă. Pe lângă alte şase cântece compuse de mine la „studio” am trecut-o şi pe a şaptea în acea agendă. Pe a şaptea n-am compus-o eu. Nu am stat la orgă, nu am am stat cu caietul şi pixul în mână…., însă de vreo două săptămâni o cântam „de numa” pe bicicletă sau când căram cărămidă cu roaba. Era în mine parcă dintotdeauna.

O singură dată am cântat acestă cântare la o Biserică. Este Biserica pe care, interesant, tocmai o păstoresc; Biserica Penticostală „Peniel” din oraşul Sântana. Prin anul 2008, 2009 fiicele mele mai mari întoarse de la Sala Sporturilor din Arad, unde cântase grupul „Speranţa”, mi-au vorbit de cântarea a şaptea „Eu nu sunt de pe pământ”din agenda pe care ele au trecut-o în lumea jucăriilor când erau mai mici. Acum eram pentru prima oară mincinos în faţa lor : „Dacă e cântarea ta de unde o ştiu cei de la Speranţa ? ”-  m-au întrebat ele cu neîncredere. Eram prea mic pentru o cântare aşa de „mare”. read more…

One Response to “Eu nu sunt de pe pamant: cum a fost compus cantecul”

  1. frandesdorinfr Says:

    MInunată mărturie. Dumnezeu să vă lumineze şi să vă îndrume mai departe pentru slava Sa. Iar pentru cântare multe felicitări

Leave a Reply

