împărății și maghernițe

by

JURNAℓ SCOȚIAN

Nu mai ai răbdare să asculți predica. Îmi scrii încă de dimineață și mă întrebi ce înseamnă cuvintele acelui tată disperat din evanghelie: „Cred, Doamne! Ajută necredinței mele!” Îmi spui că și tu însăți le spui adesea, cu frică și cutremur. Am crezut c-ai să mă întrebi, așadar, ce este necredința, dar mai degrabă tu vrei să știi: ce este credința? E foarte bună întrebarea ta. Ca să-ți cunoști necredința, trebuie mai întâi să știi ce este credința.

Sînt sigur că ai mai auzit aceste cuvinte care deschid capitolul 11 din Epistola către Evrei: „Credința”, spune Apostolul Pavel, „este încredințarea celor nădăjduite”. Traducerea sinodală este frumoasă, pentru că a căutat să facă un joc de cuvinte: „credința… este încredințare”. Și cei mai mulți vor pricepe de aici că a crede înseamnă a fi încredințat de lucrurile care acum doar se nădăjduiesc, se speră în devenirea și împlinirea lor. Însă…

View original post 376 more words

Leave a Reply

